Persbericht: landelijke theatertour “Dierenbal”

Tot en met mei 2011 speelt Kleintje Kaf haar muzikale theatervoorstelling “Het Dierenbal” in meer dan 35 theaters in Nederland. Het Dierenbal is een muzikale familievoorstelling voor kinderen van 3 t/m 8 jaar en hun ouders. De voorstelling zit boordevol nieuwe kinderliedjes met teksten van Kleintje Kaf, Hans Andreus en Harriet Laurey.

De voorstelling
In ‘Het Dierenbal’ speelt Kleintje Kaf het verhaal van Olaf het Gansje. Op een dag trekt Olaf het hek van de boerderij achter zich dicht: hij gaat de wijde wereld in. Onderweg beleeft Olaf allerlei avonturen; hij vaart mee met kapitein Cavia over de woeste zee, maakt een ritje op de rug van een dolfijn en wordt zelfs een echte cowboy! Olaf’s reis eindigt met een groot feest met al zijn vrienden op zijn eigen vertrouwde boerderij.
Het verhaal van Olaf wordt verteld aan de hand van speciaal voor deze voorstelling geschreven liedjes. Daarvoor heeft Kleintje Kaf eigen teksten en een aantal prachtige dierengedichten van Harriet Laurey en Hans Andreus op muziek gezet. Zo wordt een ijsbeer op een reggae melodietje op vakantie gestuurd. “Voor het liedje Sprinkhaan heb ik een Krontjong melodie gebruikt die mijn oude buurman me voorspeelde” vertelt Dirk-Wim in ’t Hof, zanger en gitarist van Kleintje Kaf.

Kleintje Kaf
Kleintje Kaf bestaat uit 5 acteurs/muzikanten. Ze spelen op een enorme verzameling instrumenten, van mandoline tot melodica. De hoofdrol van Olaf het Gansje wordt gespeeld door beeldend kunstenaar en drummer Jacco Steendam. “We hebben ontzettend veel plezier in muziek maken”, vertelt Jacco, “Dat willen we graag op kinderen overbrengen. Daarom maken we van de voorstelling een groot feest, waarbij kinderen volop mee mogen zingen, springen en dansen. Doordat er in de teksten meerdere lagen zitten hebben zowel de kinderen als hun ouders dikke pret.”

Theatertour 2010-2011
Kleintje Kaf speelt de voorstelling “Het Dierenbal” in de periode tot en met mei 2011 zo’n 35 keer in theaters door het hele land. Deze theatertour is georganiseerd door Impact-entertainment. Dat is het nieuwe impresariaat van V&V Entertainment (Albert Verlinde en Roel Vente), Studio100 en Impresariaat Ruud de Graaf. Dit bedrijf programmeert meer dan 3.000 voorstellingen per jaar en is daarmee één van de grootste impresariaten van Nederland.

Boek en DVD
Het verhaal van Olaf het Gansje is vastgelegd in een prachtig geïllustreerd boek. Bij het boek is een CD gevoegd met daarop een hoorspel en een 10-tal liedjes over de wonderbaarlijke avonturen van Olaf. Dit luisterboek beleeft inmiddels zijn derde druk. Daarnaast is er ook een live-registratie van de voorstelling op DVD verschenen, opgenomen door het camerateam van Hello Goodbye en geregisseerd door Marieke Slinkert. De DVD laat zien hoe Kleintje Kaf er samen met de kinderen een groot muzikaal feest van maakt.